Formula 3
Chassiset er karbonfiber, Dallara F304s kompatibel med alle FIA-standarder - meget motstandsdyktig for den ytterste sikkerheten. Dette chassiet er kombinert med en Honda 2000 firesylindret motor fra serien som slipper løs opp til 255 hk ved 8500 rpm med bare noen få endringer
Det er også en 6-trinns direct-shift Hewland FTR girkasse, som Puresport har designet og installert med et pneumatisk styresystem med rattkontrol. I påvente av FIA 2011 standarder, har Puresport F3 biler blitt utstyrt med en svært rask padle shifter, noe som gjør kjøringen enda mer spennende, trygg og enkel.
Avhengig av opplevelsen som er valgt av klienten og type produkt kjøpt, Standard - med en turtallsperre satt til 7500 rpm og en effekt på 215 hk - eller Advanced - med turtallsperre på 8400 rpm og en effekt på 250 hk - innstillinger kan velges. Med Standard innstillingen, kan bilen komme opp i 235 km/t, mens med det avanserte oppsettet kan det overstige 255 km/t.
Varano de' Melegari race track
The Riccardo Paletti racetrack is a circuit located in Varano de 'Melegari, near Parma. At the end of the 80's, the Ickx curve was replaced by a variant for safety reasons, while in 2002 the new straight stretch is about 2km long and, avoiding the old first curve called Parabolica, from the New Variante reaches the 1st Esse passing through the new Parabolica placed a few hundred meters further east, for a total length of 2.375 meters. However, in August 2010 the Ickx curve was modified and restored by replacing the old variant and joining a single double-radius curve to the "Horseshoe" and bringing the overall length of the track to 2.360 meters. The racetrack was, and still is, an important stage for many young people who later became champions such as Alessandro Zanardi, Giancarlo Fisichella, Alessandro Nannini, Luca Badoer, Kimi Raikkonen, as well as Jacques Villenueve who moved his first steps in Formula 3 at Varano and Valentino Rossiwho regularly come and ride on the circuit at a very young age.
Restriksjoner