Det er ingen andre baner så perfekt som Monza når det gjelder kjøring av våre kraftige og luksuriøse biler i hastigheter på over 270 km/t. Dens svinger og rette strekninger er det naturlige teateret for å vise frem dine kjøreferdigheter. Perfekt for single, familier , grupper og insentiv arrangementer.
Puresport har eksklusiv tilgang til racerbanen i Monza, så ta kontakt og finn ut hvordan vi kan sette vår profesjonalitet og 10 års erfaring til god bruk når vi organiserer og hjelper deg med din opplevelse.
KJØRETEKNIKKER MED GT ELLER ENKELT-SETERS biler
Monza racerbane er 5,793 meter lang og regnes som den raskeste racerbanen i Europa. Egentlig, greide Formula 1 sjåfør Montoya å nå 369 km/t i 2005. Starten fra pit lane, er det en lang rett strekke 1.100 meter lang. Kjør i sjette gir med en Ferrari F430 F1 og du vil nå 250 km/t - raskt!
En kjapp brems og flytt ned til andre gir for å svinge inn i den første delen, som består av en plutselige høyre / venstre sving. Etter det, tilbake på gassen, men ta hensyn til ikke å over-styre spesielt med vår F430 F1.
Opp til femte gir for å legge deg inn i Curva Biassono før en kjapp oppbremsing og bytting tilbake til andre gir for å takle den neste svingen. I denne delen, vil du merke den utrolige trekkraften av firehjulstrekk Lamborghini Gallardo og Porsche 997 Turbo som vil kaste deg frem med stor kraft.
Tredje gir og blikket mot Prima di Lesmo. Utsette inngangen litt og kjør gjennom svingen mot høyre mens du trykker på gasspedalen, fjerde gir, brems litt og bytt til tredje gir på nytt for å møte Seconda di Lesmo, hvor du vil umiddelbart styre mot høyre.
Tråkk på gassen for en liten sving til venstre som heter Curva del Serraglio. Deretter femte gir til du kommer til et 200 meter skilt og deretter brems kjapt på slutten.
Gir ned til tredje gir og ta til venstre for å gå inn i den berømte Variante Ascari, hvor du umiddelbart må skifte til fjerde gir og ha foten klar til å treffe gasspedalen når sporet retter.
950 meter, den andre rett strekning, og du er klar til å gå inn i den parabolske svingen i tredje gir, skifte til fjerde og gjør deg klar til å møte den andre runden på vår hovedstrekning.
Opplevers med Formula 3
Les alt
«Here I am, in the cockpit of an F302 single-seat - it wraps around me perfectly, everything is in the right place and visibility is excellent. I just need to start the engine and get on the track, in Monza. Monza is a demanding racetrack, especially when you need to identify the braking points after driving on its long straight stretches. Good, let’s go. We are in 6th gear, the engine of my single-seater car is showing its full power. I bear in mind the brake point at the end of the first variante, which is a very sharp turn - a difficult passage even during the start of the F1 GP. I let off the throttle, I very firmly push on the brake and promptly downshift four gears. This sequential gear shift is really fast and “light” to use.
I slightly touch the kerb and step on the gas, the engine has a really ridiculous fall of revs on the uphill while it is usually always on a high number of revs,in fact, exiting from the curva di Biassono I am already in 6th gear. It is incredible how this single-seater car feels the wing: I would be able to drive on the entire Biassono bend without taking my foot off the gas pedal, even if it started to snow!
I get to the staccata della Roggia, the jerks during braking do not affect the braking power negatively, so much so that I let off the throttle quite late but I still enter into the bend rather smoothly.
I touch the kerb once again - I must remember that, unlike the other Gt cars I race with, I must slightly feel the kerb with this one rather than attack it, otherwise I risk damaging the suspensions.
I hit the gas once again and, uphill, I shift to 3rd and 4th gear.
Finally Lesmo 1, a bend where this car is really impressive! I brake a little, turn and hit the gas. It’s glued to the road. Its aerodynamics and ridiculous weight make it very fast. The same happens at the curva Lesmo 2, I shift down to third gear since this bend is narrower, yet, I still drive at high speed. I’m careful at the exit, let it go a little- there’s a slight oversteer, but it’s OK. Again, I downshift all the gears in order to arrive to curva Ascari, nice and fast. I let off the throttle, the car decelerates firmly: if I continued to brake with this intensity, I would probably stop before entering the bend, so I regulate the brake and enter in third gear. I immediately hit the gas and switch to 4th in the middle of the right bank, keeping the car close on the chord point. Then, I steer from right to left with crazy reactivity. The single-seater car is there, not moving at all. As soon as I exit the bend, the engine of the Dallara asks for the 5th and then the 6th gear! The straight stretch of the Parabolic Curve does not last for long, I must already brake and downshift 3 gears, I enter the bend and again, I turn the gas on, shift to 4th gear almost at the half of the bend and the stability of the Dallara is, once again, striking. Once again I use the 5th gear very little after exiting the Parabolic Curve, the engine of the single-seater roars and asks me to shift to 6th gear and the speed constantly increases.
Nice car, a real racing car, a technological vehicle which is, at the same time, easy to use. A very demanding and very fast track like Monza. A unique experience.»
Lukk